رایانه و اینترنت

جدید ترین مطالب
بخش بایگانی

مقایسه با لپ تاپ ها

جمعه 18 تير 1400

در مقایسه با لپ تاپ ها

تبلت های ارزان قیمت 8 اینچی و 10.1 اینچی ویندوزی 8 مجهز به پردازنده Intel Atom نژاد نسبتاً جدیدی از رایانه های شخصی هستند. دارای اندازه های بسیار جمع و جور برای استانداردهای لپ تاپ دست دوم در شیراز رایانه شخصی و عمر باتری طولانی ، در حالی که بسیاری از قابلیت های لپ تاپ های تمام عیار ، 2 در 1 و دسک تاپ را حفظ کرده است. با این حال ، اگر در برابر دستگاههای رایج ویندوز با صفحه کلید ، پد لمسی و موش قرار بگیرید ، اشکالات عمده کاملاً مشهود و برخی از آنها اصلاح نشدنی هستند. موارد استثنایی تبلت های Win / Atom هستند که به طور پیش فرض با اسکله های صفحه کلید ارسال می شوند ، اما اگر با اسکله ها ترکیب شوند بزرگتر هستند و هزینه بیشتری دارند.


در اینجا لیستی از نکات مثبت و منفی تبلت های Windows + Atom وجود دارد که با لپ تاپ های کلاسیک و سایر رایانه های شخصی بزرگتر با همان سیستم عامل مقایسه می شود.

جوانب مثبت تبلت های Windows-Atom


قابل حمل بودن - بارزترین مزیت تبلت های ویندوز 8 ″ / 10.1 with با CPU Atom نسبت به لپ تاپ های رایج ، اندازه است. علاوه بر قطر کوچک 8 ″ و 10.1 ″ به علاوه یک یا دو اینچ برای حاشیه ، ضخامت آنها تقریباً 0.5 است. در سمت دیگر ، لپ تاپ معمولی اندازه کامل 15.6 اینچی بیش از 5 پوند وزن دارد و از 1 th ضخیم تر نیست.

ماندگاری طولانی باتری - موربهای صفحه نمایش کوچک و Atom بیشترین کمک را به استقلال قدرت عالی این رایانه های لوحی می کنند. بدیهی است که یک صفحه نمایش کوچک به نور پس زمینه کمتری نیاز دارد و بنابراین انرژی کمتری مصرف می کند. علاوه بر این ، پردازنده های Intel Atom اساساً با بهره وری از انرژی طراحی شده اند. به عنوان مثال ، Z3740 Atom پرکاربرد فقط 2 وات مصرف می کند. بخاطر مقایسه ، پردازنده رایج Intel Core i5-4200U که از لپ تاپ استفاده می کند ، 15 وات نیرو می گیرد ، در حالی که پردازنده چهار هسته ای i7 "Haswell" با عملکرد بالا بیش از 40 وات مصرف می کند. در حالی که عمر باتری لپ تاپ معمول 15.6 اینچی حدود چهار ساعت است ، تبلت های Atom / Win می توانند حدوداً هشت ساعت یا حتی در برخی مدل ها بیشتر دوام داشته باشند.

طراحی بدون فن. - هر تبلت ویندوز 8 مجهز به اتم دارای طراحی بدون فن است. این نه تنها به معنای از بین بردن دریچه های خنک کننده است ، که باعث می شود ظاهر کلی قرص ها ساده تر شود ، بلکه عملکرد کاملاً بی صدا است.

تراکم پیکسل - وضوح رایج در این تبلت ها 1280 × 800 پیکسل است. اگر آن را با تبلت های Android و iPad با اندازه مشابه با صفحه نمایش های با وضوح 1080p و Retina مقایسه کنید ، تعداد پیکسل کم است. در مقایسه با لپ تاپ متوسط 15.6 اینچی با رزولوشن 766 66 1366 ، تبلت های Win راهی بهتر برای تراکم پیکسل و در نتیجه تصویر واضح تر دارند. علاوه بر این ، چند مدل با صفحه نمایش 1080p مانند سری تبلت ThinkPad وجود دارد. در اعداد 15.6 اینچ فوق الذکر تقریباً 100 پیکسل در هر اینچ تراکم دارند ، در حالی که تبلت های 880 ″ 800 و 121 10. 101 12 به ترتیب 190 ppi و 150 pi ppi دارند.

فناوری نمایش IPS. - تقریباً تمام صفحات Atom + Windows دارای صفحه های IPS (در تغییر هواپیما) هستند که زاویه دید و دقت رنگ بهتری را نسبت به نمونه های غیر IPS ارائه می دهند. از طرف دیگر ، تعداد کمی از مدل های نوت بوک با فناوری IPS ارائه می شوند و در میان لپ تاپ های ارزان قیمت وجود ندارد.

قیمت - این یک مورد واضح است. با شروع قیمت از 200 دلار پس از تخفیف که حداقل همیشه در بعضی از مدل ها تقریباً در دسترس است ، تبلت های ویندوز 8 مبتنی بر Atom در حال حاضر ارزان ترین نژاد رایانه های شخصی هستند. در طرف دیگر ، یک لپ تاپ ویندوزی با کمتر از 250 دلار یافت نمی شود.

Microsoft Office Home and Student 2013 رایگان. - تقریباً تمام تبلت های موجود در ویندوز 8 و Intel Atom با یک نسخه رایگان لپ تاپ دست دوم از مجموعه نرم افزار Microsoft Office Home و Student 2013 ارائه می شوند. در اینجا استثنا برخی از مدل های مورد استفاده در محیط های شرکتی است ، اما به ندرت وجود دارد. به استثنای مدل های 10.1 اینچی انتخابی ، لپ تاپ های دارای Office رایگان در حال حاضر در بازار وجود ندارند. آنها معمولاً با نوعی دفتر آزمایشی حمل می کنند.

نکات منفی ها


نمایشگرهای کوچک - نمایشگرهای 8 و 10.1 اینچی از نمایشگرهای کوچک تبلت نیستند ، اما طبق استانداردهای سنتی رایانه شخصی Windows بسیار محدود هستند. برنامه های رابط Windows 8 Metro و Windows Store برای نمایشگرهای کوچک و لمسی بهینه شده اند ، اما وقتی صحبت از محیط دسکتاپ ویندوز کلاسیک بسیار پر کاربرد و برنامه های سنتی x86 ویندوز با عناصر رابط کوچک مانند دکمه ها ، نوارهای پیمایش و غیره می شود ، مشکل ایجاد می شود. رابط های کاربری برای ورودی صفحه کلید و ماوس طراحی شده اند ، اما در رایانه های لوحی ویندوز 8 بدون اسکله هیچ یک از آنها را به طور پیش فرض ندارید. بنابراین ، با لمس دکمه بستن برای بستن یک برنامه ، باز کردن یک برگه جدید مرورگر ، عملیات کشیدن و رها کردن ، و سایر اقدامات می تواند دردسرساز و ناامید کننده باشد.

خوشبختانه ، شما می توانید متن و سایر موارد UI را از طریق مقیاس گذاری در کنترل پنل ظاهر و شخصی سازی نمایش بزرگتر کنید. اما ، به خاطر داشته باشید که همیشه به درستی کار نمی کند ، زیرا بعضی از برنامه ها هنگام کوچک شدن ، موارد منو را تار می کنند. همچنین ، مقیاس بندی موارد ، املاک و مستغلات صفحه را برای سایر مطالب کاهش می دهد.

صفحه کلید ندارد - صفحه کلید مجازی ویندوز 8 بسیاری از املاک و مستغلات صفحه را اشغال می کند. بیایید بگوییم که می خواهید سند Word چند صفحه ای را در رایانه لوحی ویندوز با نمایشگر 800 × 1280 ویرایش کنید. اگر صفحه کلید فیزیکی را به دستگاه متصل نمی کنید

با اندازه قلم طبیعی ، فقط دو ردیف قابل مشاهده در سند خواهید داشت. همچنین ، هر بار دیگر در هر برنامه ای که نیاز به تایپ کردن دارید ، منطقه کار واقعی شما به نصف کاهش می یابد. این مشکل در تبلت های ویندوز 1920 × 1080 کمتر مشاهده می شود ، اما به خاطر داشته باشید که قیمت آنها نسبت به 800 12 1280 ably به مراتب گران تر است و اگر فونت ها را بزرگ نکنید ، روی صفحه بسیار کوچک خواهند بود.

یکی دیگر از معایب نداشتن کلیدهای صفحه کلید فیزیکی بارزتر است. بازخورد لمسی از دست رفته است ، بنابراین تایپ به اندازه صفحه کلید واقعی دقیق و راحت نیست.

توجه: تبلت های Win-Atom با صفحه های صفحه کلید و پد لمسی وجود دارند (Asus Transformer Book، Acer Switch) ، اما قیمت آنها بیشتر از مدل های بدون صفحه کلید است.

اشاره گر ماوس وجود ندارد. - از دیگر معایب ، کمبود اشاره گر / نشانگر ماوس در دستگاه های فقط لمسی است. داشتن یک اشاره گر ماوس بسیار مهم است اگر بخواهید نقطه کوچکی از صفحه را دقیقاً بزنید. به عنوان مثال ، برخورد با فاصله بین حروف در یک کلمه تایپ شده با لمس صفحه بسیار دشوار است ، که ویرایش متن را بسیار سخت تر می کند. در حالی که نشانگر ماوس دارای دقت یک پیکسل است ، اما انگشت شما به دلیل اندازه نوک انگشتان شما حداقل ده برابر دقت کمتری دارد.

نکته: صفحه کلید مجازی در ویندوز 8 دارای دکمه های جهت دار است ، بنابراین می توانید از آنها برای حرکت در کلمات و اسناد ویرایش شده استفاده کنید.

لوازم جانبی صفحه کلید و ماوس هزینه دارند و باید از طریق بلوتوث فعال شوند. - کمبود صفحه کلید و ماوس فیزیکی با خرید جداگانه برطرف می شود. اما این یک هزینه اضافی است و وقتی آن را به قیمت کلی دستگاه اضافه کنید ، در همان محدوده قیمت لپ تاپ های اندازه بزرگ با قیمت تقریبی 250 دلار قرار خواهید گرفت. انتخاب صفحه کلید و ماوس شما تقریباً محدود به موارد مبتنی بر فناوری بلوتوث است ، زیرا رایانه های لوحی Windows / Atom فقط دارای یک پورت USB هستند که برای شارژ دستگاه نیز استفاده می شود. بنابراین ، نمی توان به طور مداوم برای اتصال USB صفحه کلید / ماوس استفاده کرد.

انتخاب بندر محدود. - علاوه بر یک درگاه میکرو USB ، که برای شارژ و اتصال به سایر لوازم جانبی USB و دستگاه های خارجی شما استفاده می شود ، بسیاری از مدل ها پورت دیگری را ارائه نمی دهند. برخی از مدل ها مانند Acer W4 و Toshiba Encore 8 دارای خروجی ویدیوی micro HDMI هستند و بس. به عنوان مثال نمی توانید به طور همزمان چاپگر USB و بلندگوهای USB خود را متصل کنید. وقتی رایانه لوحی شما در حال شارژ است ، نمی توانید از هیچ یک از آنها استفاده کنید. به هر حال ، برای اتصال دستگاه های دارای پورت USB اندازه کامل ، باید یک آداپتور micro USB به اندازه کامل USB داشته باشید.

اتم های اینتل پردازنده های PC با کارایی پایین هستند. - با توجه به استانداردهای رایانه امروز ، پردازنده های Intel Atom کند هستند. آنها می توانند مرور وب روان ، ویرایش صحیح اسناد Word و Excel و پخش فیلم بی عیب و نقص تا رزولوشن 1080p را ارائه دهند ، اما در محاسبات هرچه پیچیده تر مهارت ندارند. به عنوان مثال ، Intel Atom Z3740 مورد استفاده در اکثر تبلت های ویندوز 8 در بازار دارای امتیاز CPM PassMark حدود 1000 امتیاز است که بسیار کم است. از طرف دیگر ، یک پردازنده لپ تاپ میان رده Intel Core i5 بیش از 3000 امتیاز کسب می کند. بنابراین ، اگر قصد دارید یک تبلت مبتنی بر Atom برای ویرایش عکس یا فیلم حرفه ای خریداری کنید ، حتی اگر از دستگاهی با صفحه کلید ، ماوس و مانیتور خارجی استفاده کنید ، تجربه شما عالی نخواهد بود. همچنین ، گرافیک Intel HD که در تراشه های Atom ادغام شده است به دلیل عملکرد ناچیز گرافیکی شناخته شده است.

2 گیگابایت RAM معمولاً کافی نیست. - فقط تعداد معدودی مدل با بیش از 2 گیگابایت حافظه RAM وجود دارد. آنها نوعی مدل های "سطح بالاتر" هستند و از این رو گران تر از مدل های معمول 2 گیگابایتی هستند. این بدان معناست که اگر یک مدل متوسط خریداری کنید ، در نهایت فقط 2 گیگابایت RAM برای Windows و همه برنامه های در حال اجرا در اختیار خواهید داشت. در بسیاری از سناریوها ، مانند وبگردی با بسیاری از برگه های مرورگر به طور همزمان باز شده یا اجرای بسیاری از برنامه ها به طور همزمان ، به بیش از 2 گیگابایت حافظه رم خواهید رسید و سیستم به طور قابل توجهی کند خواهد شد. خبر خوب این است که اگر با چند زبانه مرورگر و چند برنامه باز شده از دستگاه به طور متوسط استفاده کنید ، هیچ تأخیری در رابطه با RAM مشاهده نخواهید کرد. در سمت مقابل ، حتی ارزان ترین نوت بوک های ویندوز نیز به 4 گیگابایت رم مجهز شده اند.

فضای ذخیره سازی بسیار محدود است. - اطلاعات بیشتر در این مورد را می توانید در این مقاله جداگانه بخوانید. به طور خلاصه ، نسخه های رایج رایانه لوحی 32 گیگابایتی برای بسیاری از کاربران قابل استفاده نخواهد بود. مدل هایی با 64 گیگابایت برای یک هزینه اضافی و اسلات کارت microSD داخلی ، فضای فضای ذخیره سازی محدود را آسان می کنند ، اما هنوز هم ایده آل نیستند.

عدم قابلیت ارتقا hardware سخت افزاری. - مربوط به محدودیت های ذکر شده در مورد اجزای سخت افزار داخلی ، کاملاً قابل ارتقا نیست. اگر ارزانترین لپ تاپ ویندوزی موجود در بازار را بخرید ، احتمال اینکه بتوانید حافظه RAM و حافظه ذخیره سازی آن را ارتقا دهید و باتری را جایگزین کنید ، باعث می شود این رایانه ها از آینده دورتر باشند. تبلت های Atom Windows به هیچ وجه این مزیت را ندارند.

لینک..

در مقایسه با لپ تاپ ها

تبلت های ارزان قیمت 8 اینچی و 10.1 اینچی ویندوزی 8 مجهز به پردازنده Intel Atom نژاد نسبتاً جدیدی از رایانه های شخصی هستند. دارای اندازه های بسیار جمع و جور برای استانداردهای لپ تاپ دست دوم در شیراز رایانه شخصی و عمر باتری طولانی ، در حالی که بسیاری از قابلیت های لپ تاپ های تمام عیار ، 2 در 1 و دسک تاپ را حفظ کرده است. با این حال ، اگر در برابر دستگاههای رایج ویندوز با صفحه کلید ، پد لمسی و موش قرار بگیرید ، اشکالات عمده کاملاً مشهود و برخی از آنها اصلاح نشدنی هستند. موارد استثنایی تبلت های Win / Atom هستند که به طور پیش فرض با اسکله های صفحه کلید ارسال می شوند ، اما اگر با اسکله ها ترکیب شوند بزرگتر هستند و هزینه بیشتری دارند.


در اینجا لیستی از نکات مثبت و منفی تبلت های Windows + Atom وجود دارد که با لپ تاپ های کلاسیک و سایر رایانه های شخصی بزرگتر با همان سیستم عامل مقایسه می شود.

جوانب مثبت تبلت های Windows-Atom


قابل حمل بودن - بارزترین مزیت تبلت های ویندوز 8 ″ / 10.1 with با CPU Atom نسبت به لپ تاپ های رایج ، اندازه است. علاوه بر قطر کوچک 8 ″ و 10.1 ″ به علاوه یک یا دو اینچ برای حاشیه ، ضخامت آنها تقریباً 0.5 است. در سمت دیگر ، لپ تاپ معمولی اندازه کامل 15.6 اینچی بیش از 5 پوند وزن دارد و از 1 th ضخیم تر نیست.

ماندگاری طولانی باتری - موربهای صفحه نمایش کوچک و Atom بیشترین کمک را به استقلال قدرت عالی این رایانه های لوحی می کنند. بدیهی است که یک صفحه نمایش کوچک به نور پس زمینه کمتری نیاز دارد و بنابراین انرژی کمتری مصرف می کند. علاوه بر این ، پردازنده های Intel Atom اساساً با بهره وری از انرژی طراحی شده اند. به عنوان مثال ، Z3740 Atom پرکاربرد فقط 2 وات مصرف می کند. بخاطر مقایسه ، پردازنده رایج Intel Core i5-4200U که از لپ تاپ استفاده می کند ، 15 وات نیرو می گیرد ، در حالی که پردازنده چهار هسته ای i7 "Haswell" با عملکرد بالا بیش از 40 وات مصرف می کند. در حالی که عمر باتری لپ تاپ معمول 15.6 اینچی حدود چهار ساعت است ، تبلت های Atom / Win می توانند حدوداً هشت ساعت یا حتی در برخی مدل ها بیشتر دوام داشته باشند.

طراحی بدون فن. - هر تبلت ویندوز 8 مجهز به اتم دارای طراحی بدون فن است. این نه تنها به معنای از بین بردن دریچه های خنک کننده است ، که باعث می شود ظاهر کلی قرص ها ساده تر شود ، بلکه عملکرد کاملاً بی صدا است.

تراکم پیکسل - وضوح رایج در این تبلت ها 1280 × 800 پیکسل است. اگر آن را با تبلت های Android و iPad با اندازه مشابه با صفحه نمایش های با وضوح 1080p و Retina مقایسه کنید ، تعداد پیکسل کم است. در مقایسه با لپ تاپ متوسط 15.6 اینچی با رزولوشن 766 66 1366 ، تبلت های Win راهی بهتر برای تراکم پیکسل و در نتیجه تصویر واضح تر دارند. علاوه بر این ، چند مدل با صفحه نمایش 1080p مانند سری تبلت ThinkPad وجود دارد. در اعداد 15.6 اینچ فوق الذکر تقریباً 100 پیکسل در هر اینچ تراکم دارند ، در حالی که تبلت های 880 ″ 800 و 121 10. 101 12 به ترتیب 190 ppi و 150 pi ppi دارند.

فناوری نمایش IPS. - تقریباً تمام صفحات Atom + Windows دارای صفحه های IPS (در تغییر هواپیما) هستند که زاویه دید و دقت رنگ بهتری را نسبت به نمونه های غیر IPS ارائه می دهند. از طرف دیگر ، تعداد کمی از مدل های نوت بوک با فناوری IPS ارائه می شوند و در میان لپ تاپ های ارزان قیمت وجود ندارد.

قیمت - این یک مورد واضح است. با شروع قیمت از 200 دلار پس از تخفیف که حداقل همیشه در بعضی از مدل ها تقریباً در دسترس است ، تبلت های ویندوز 8 مبتنی بر Atom در حال حاضر ارزان ترین نژاد رایانه های شخصی هستند. در طرف دیگر ، یک لپ تاپ ویندوزی با کمتر از 250 دلار یافت نمی شود.

Microsoft Office Home and Student 2013 رایگان. - تقریباً تمام تبلت های موجود در ویندوز 8 و Intel Atom با یک نسخه رایگان لپ تاپ دست دوم از مجموعه نرم افزار Microsoft Office Home و Student 2013 ارائه می شوند. در اینجا استثنا برخی از مدل های مورد استفاده در محیط های شرکتی است ، اما به ندرت وجود دارد. به استثنای مدل های 10.1 اینچی انتخابی ، لپ تاپ های دارای Office رایگان در حال حاضر در بازار وجود ندارند. آنها معمولاً با نوعی دفتر آزمایشی حمل می کنند.

نکات منفی ها


نمایشگرهای کوچک - نمایشگرهای 8 و 10.1 اینچی از نمایشگرهای کوچک تبلت نیستند ، اما طبق استانداردهای سنتی رایانه شخصی Windows بسیار محدود هستند. برنامه های رابط Windows 8 Metro و Windows Store برای نمایشگرهای کوچک و لمسی بهینه شده اند ، اما وقتی صحبت از محیط دسکتاپ ویندوز کلاسیک بسیار پر کاربرد و برنامه های سنتی x86 ویندوز با عناصر رابط کوچک مانند دکمه ها ، نوارهای پیمایش و غیره می شود ، مشکل ایجاد می شود. رابط های کاربری برای ورودی صفحه کلید و ماوس طراحی شده اند ، اما در رایانه های لوحی ویندوز 8 بدون اسکله هیچ یک از آنها را به طور پیش فرض ندارید. بنابراین ، با لمس دکمه بستن برای بستن یک برنامه ، باز کردن یک برگه جدید مرورگر ، عملیات کشیدن و رها کردن ، و سایر اقدامات می تواند دردسرساز و ناامید کننده باشد.

خوشبختانه ، شما می توانید متن و سایر موارد UI را از طریق مقیاس گذاری در کنترل پنل ظاهر و شخصی سازی نمایش بزرگتر کنید. اما ، به خاطر داشته باشید که همیشه به درستی کار نمی کند ، زیرا بعضی از برنامه ها هنگام کوچک شدن ، موارد منو را تار می کنند. همچنین ، مقیاس بندی موارد ، املاک و مستغلات صفحه را برای سایر مطالب کاهش می دهد.

صفحه کلید ندارد - صفحه کلید مجازی ویندوز 8 بسیاری از املاک و مستغلات صفحه را اشغال می کند. بیایید بگوییم که می خواهید سند Word چند صفحه ای را در رایانه لوحی ویندوز با نمایشگر 800 × 1280 ویرایش کنید. اگر صفحه کلید فیزیکی را به دستگاه متصل نمی کنید

با اندازه قلم طبیعی ، فقط دو ردیف قابل مشاهده در سند خواهید داشت. همچنین ، هر بار دیگر در هر برنامه ای که نیاز به تایپ کردن دارید ، منطقه کار واقعی شما به نصف کاهش می یابد. این مشکل در تبلت های ویندوز 1920 × 1080 کمتر مشاهده می شود ، اما به خاطر داشته باشید که قیمت آنها نسبت به 800 12 1280 ably به مراتب گران تر است و اگر فونت ها را بزرگ نکنید ، روی صفحه بسیار کوچک خواهند بود.

یکی دیگر از معایب نداشتن کلیدهای صفحه کلید فیزیکی بارزتر است. بازخورد لمسی از دست رفته است ، بنابراین تایپ به اندازه صفحه کلید واقعی دقیق و راحت نیست.

توجه: تبلت های Win-Atom با صفحه های صفحه کلید و پد لمسی وجود دارند (Asus Transformer Book، Acer Switch) ، اما قیمت آنها بیشتر از مدل های بدون صفحه کلید است.

اشاره گر ماوس وجود ندارد. - از دیگر معایب ، کمبود اشاره گر / نشانگر ماوس در دستگاه های فقط لمسی است. داشتن یک اشاره گر ماوس بسیار مهم است اگر بخواهید نقطه کوچکی از صفحه را دقیقاً بزنید. به عنوان مثال ، برخورد با فاصله بین حروف در یک کلمه تایپ شده با لمس صفحه بسیار دشوار است ، که ویرایش متن را بسیار سخت تر می کند. در حالی که نشانگر ماوس دارای دقت یک پیکسل است ، اما انگشت شما به دلیل اندازه نوک انگشتان شما حداقل ده برابر دقت کمتری دارد.

نکته: صفحه کلید مجازی در ویندوز 8 دارای دکمه های جهت دار است ، بنابراین می توانید از آنها برای حرکت در کلمات و اسناد ویرایش شده استفاده کنید.

لوازم جانبی صفحه کلید و ماوس هزینه دارند و باید از طریق بلوتوث فعال شوند. - کمبود صفحه کلید و ماوس فیزیکی با خرید جداگانه برطرف می شود. اما این یک هزینه اضافی است و وقتی آن را به قیمت کلی دستگاه اضافه کنید ، در همان محدوده قیمت لپ تاپ های اندازه بزرگ با قیمت تقریبی 250 دلار قرار خواهید گرفت. انتخاب صفحه کلید و ماوس شما تقریباً محدود به موارد مبتنی بر فناوری بلوتوث است ، زیرا رایانه های لوحی Windows / Atom فقط دارای یک پورت USB هستند که برای شارژ دستگاه نیز استفاده می شود. بنابراین ، نمی توان به طور مداوم برای اتصال USB صفحه کلید / ماوس استفاده کرد.

انتخاب بندر محدود. - علاوه بر یک درگاه میکرو USB ، که برای شارژ و اتصال به سایر لوازم جانبی USB و دستگاه های خارجی شما استفاده می شود ، بسیاری از مدل ها پورت دیگری را ارائه نمی دهند. برخی از مدل ها مانند Acer W4 و Toshiba Encore 8 دارای خروجی ویدیوی micro HDMI هستند و بس. به عنوان مثال نمی توانید به طور همزمان چاپگر USB و بلندگوهای USB خود را متصل کنید. وقتی رایانه لوحی شما در حال شارژ است ، نمی توانید از هیچ یک از آنها استفاده کنید. به هر حال ، برای اتصال دستگاه های دارای پورت USB اندازه کامل ، باید یک آداپتور micro USB به اندازه کامل USB داشته باشید.

اتم های اینتل پردازنده های PC با کارایی پایین هستند. - با توجه به استانداردهای رایانه امروز ، پردازنده های Intel Atom کند هستند. آنها می توانند مرور وب روان ، ویرایش صحیح اسناد Word و Excel و پخش فیلم بی عیب و نقص تا رزولوشن 1080p را ارائه دهند ، اما در محاسبات هرچه پیچیده تر مهارت ندارند. به عنوان مثال ، Intel Atom Z3740 مورد استفاده در اکثر تبلت های ویندوز 8 در بازار دارای امتیاز CPM PassMark حدود 1000 امتیاز است که بسیار کم است. از طرف دیگر ، یک پردازنده لپ تاپ میان رده Intel Core i5 بیش از 3000 امتیاز کسب می کند. بنابراین ، اگر قصد دارید یک تبلت مبتنی بر Atom برای ویرایش عکس یا فیلم حرفه ای خریداری کنید ، حتی اگر از دستگاهی با صفحه کلید ، ماوس و مانیتور خارجی استفاده کنید ، تجربه شما عالی نخواهد بود. همچنین ، گرافیک Intel HD که در تراشه های Atom ادغام شده است به دلیل عملکرد ناچیز گرافیکی شناخته شده است.

2 گیگابایت RAM معمولاً کافی نیست. - فقط تعداد معدودی مدل با بیش از 2 گیگابایت حافظه RAM وجود دارد. آنها نوعی مدل های "سطح بالاتر" هستند و از این رو گران تر از مدل های معمول 2 گیگابایتی هستند. این بدان معناست که اگر یک مدل متوسط خریداری کنید ، در نهایت فقط 2 گیگابایت RAM برای Windows و همه برنامه های در حال اجرا در اختیار خواهید داشت. در بسیاری از سناریوها ، مانند وبگردی با بسیاری از برگه های مرورگر به طور همزمان باز شده یا اجرای بسیاری از برنامه ها به طور همزمان ، به بیش از 2 گیگابایت حافظه رم خواهید رسید و سیستم به طور قابل توجهی کند خواهد شد. خبر خوب این است که اگر با چند زبانه مرورگر و چند برنامه باز شده از دستگاه به طور متوسط استفاده کنید ، هیچ تأخیری در رابطه با RAM مشاهده نخواهید کرد. در سمت مقابل ، حتی ارزان ترین نوت بوک های ویندوز نیز به 4 گیگابایت رم مجهز شده اند.

فضای ذخیره سازی بسیار محدود است. - اطلاعات بیشتر در این مورد را می توانید در این مقاله جداگانه بخوانید. به طور خلاصه ، نسخه های رایج رایانه لوحی 32 گیگابایتی برای بسیاری از کاربران قابل استفاده نخواهد بود. مدل هایی با 64 گیگابایت برای یک هزینه اضافی و اسلات کارت microSD داخلی ، فضای فضای ذخیره سازی محدود را آسان می کنند ، اما هنوز هم ایده آل نیستند.

عدم قابلیت ارتقا hardware سخت افزاری. - مربوط به محدودیت های ذکر شده در مورد اجزای سخت افزار داخلی ، کاملاً قابل ارتقا نیست. اگر ارزانترین لپ تاپ ویندوزی موجود در بازار را بخرید ، احتمال اینکه بتوانید حافظه RAM و حافظه ذخیره سازی آن را ارتقا دهید و باتری را جایگزین کنید ، باعث می شود این رایانه ها از آینده دورتر باشند. تبلت های Atom Windows به هیچ وجه این مزیت را ندارند.

لینک..

تظرات ارسال شده